REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest
Gmina Ujazd prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 Ustawy z dnia 25
października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.
U. z 2012 r. poz. 406), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i
udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
Zgodnie z § 10 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i
udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189)
informacje o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych
zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej.
REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
INFORMACJA O SPOSOBIE UDOSTĘPNIANIA DANYCH ZAWARTYCH W REJESTRZE INSTYTUCJI KULTURY
1. Dane zawarte w
rejestrze udostępnia się poprzez:
a) otwarty dostęp
do zawartości rejestru,
b) wydanie odpisu
z rejestru lub księgi rejestrowej.
2. Udostępnianie
danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa
w punkcie 1, podpunkt a)
jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej
organizatora.
3. Każdy ma prawo
przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe
instytucji kultury.
4. Organizator
prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis
każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
5. Odpis z
rejestru instytucji kultury maże być pełny lub skrócony.
6. Odpis pełny
zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
7. Odpis skrócony
zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
8. Odpis przesyła
się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres
wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście
wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem
odbioru.
- Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo
księgi rejestrowej następuje na wniosek oraz zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie
skarbowej (Dz. U. z 2006 Nr 225, poz. 1635 ze zmianami) i podlega opłacie
skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
- Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty
należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie
później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (data
złożenia wniosku o wydanie odpisu). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku
potwierdzającego dokonanie operacji bankowej – zgodnie z § 3 ust. 1
Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty
opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
Wniosek o odpis z rejestru instytucji kultury
Wyświetlony: 10624
Dodany 20.02.2019 14:16:46 przez Grzegorz Dratwa
Autor dokumentu Żaneta Bykowska - Winkiel
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 15.01.2024 13:49:39 przez Żaneta Bykowska - Winkiel
Historia zmian [6]