Wielojęzyczny standardowy formularz (UE) - zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
Wersja papierowa:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru
mieszkańców – jeżeli zaświadczenie
o zameldowaniu na pobyt stały lub
pobyt czasowy nie zostało wcześniej uzyskane, - dokument potwierdzający tożsamość- do
okazania( dowód osobisty lub paszport),
- potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej
za wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców ( o ile jest wymagane),
- wniosek o wydanie wielojęzycznego standardowego
formularza (UE) do zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt
czasowy ( w przypadku potrzeby uzyskania takiego formularza),
- potwierdzenie wpłaty opłaty za wydanie
wielojęzycznego formularza do zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub
pobyt czasowy( w przypadku złożenia wniosku o wydanie wielojęzycznego
formularza do zaświadczenia
o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy), - pełnomocnictwo( w przypadku osoby
upoważnionej) wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej z tytułu złożenia
dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Wersja elektroniczna: ( w przypadku
składania wniosku przez Internet wnioskodawca musi posiadać profil zaufany):
- wniosek o wydanie zaświadczenia z
rejestru mieszkańców w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem
elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu
lub podpisem potwierdzającym profil zaufany: http://epuap
- potwierdzenie wpłaty opłaty skarbowej
za wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców ( o ile jest wymagane),
- wniosek o wydanie wielojęzycznego
standardowego formularza (UE) do zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
lub pobyt czasowy ( w przypadku potrzeby uzyskania takiego formularza) w
postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym
profilem zaufanym ePUAP, złożony za pomocą portalu: http://epuap.gov.pl/wps/portal
( http://epuap.gov.pl - pełnomocnictwo (w przypadku osoby
upoważnionej) w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem
elektronicznym osoby udzielającej pełnomocnictwa, weryfikowanym przy pomocy
ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem
zaufanym ePUAP, złożony za pomocą portalu: http://epuap.gov.pl/wps/portal,
wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu
stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Wydanie zaświadczenia:
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców
może być wydane w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego
opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym,
w zależności od żądania wnioskodawcy.
Wydanie wielojęzycznego formularza
Do zaświadczenia o zameldowaniu na
pobyt stały lub czasowy w języku polskim może być wydany, na żądanie
wnioskodawcy, wielojęzyczny formularz, zawierający tłumaczenie tego
zaświadczenia na jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej w celu
posługiwania się tym formularzem w innym państwie członkowskim UE przy
załatwianiu spraw administracyjnych.
Wielojęzyczny formularz wydaje się:- jednocześnie z w/w zaświadczeniem – w
przypadku, gdy wniosek o wydanie zaświadczenia i wniosek o wydanie formularza
są składane przez wnioskodawcę jednocześnie,
- osobno, jeżeli wnioskodawca posiada
już aktualne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy, a
wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza do tego zaświadczenia składa po
otrzymaniu tego zaświadczenia,
Wielojęzyczny formularz jest urzędowym
tłumaczeniem załączanym do zaświadczenia
o zameldowaniu na pobyt stały bądź czasowy. Formularz samodzielnie nie
przedstawia żadnej wartości prawnej więc nie może pozostawać w obiegu między
państwami członkowskimi jako dokument niezależny. Wielojęzyczny standardowy
formularz oddaje treść dokumentu urzędowego, do którego jest załączony.
Celem wydania wielojęzycznego
standardowego formularza jest ułatwienie tłumaczenia dokumentu urzędowego, do
którego jest załączony i dotyczy on języków urzędowych Unii Europejskiej.
Opłaty:
- skarbowa za wydanie zaświadczenia z
rejestru mieszkańców - 17 zł (o ile jest wymagana),
- skarbowa za złożenie dokumentu
potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł
(w przypadku osoby upoważnionej – o ile podlega takiej opłacie) , - wydanie wielojęzycznego formularza do
zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały/czasowy -
17 zł (w przypadku złożenia wniosku o wydanie wielojęzycznego formularza do
zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy).
Opłata za wydanie wielojęzycznego
standardowego formularza wynosi 17 zł. (nie jest to opłata skarbowa);
Wpłaty można dokonać na rachunek
bankowy Urzędu Miasta Ujazd
Numer konta bankowego 13 9291 0001
0170 4068 2000 0030
lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta Ujazd
Zwolnienia z opłaty skarbowej za
wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców określa ustawa
z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Nie podlega opłacie skarbowej czynność
złożenia dokumentu, stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi,
wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłata za wydanie wielojęzycznego
formularza do zaświadczenia o zameldowaniu stałym/czasowym na nie podlega
zwolnieniu.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Zaświadczenie zawierające pełny odpis
przetwarzanych danych dotyczących danej osoby jest przekazywane, w zależności
od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu
elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak
niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Sposób odwołania:
Tryb odwoławczy nie występuje.
Podstawa
prawna:
- ustawa z dnia 04 kwietnia 2019 r. o
przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U z 2019 r., poz. 860), - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.
Kodeks postępowania administracyjnego
(tekst jedn. Dz.U z 2020 r. poz. 256), - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o
opłacie skarbowej ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz.1000);
- Art.18 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną ( Dz. U z 2019 r. poz. 123 z późn.
zm);
- Art. 45 ust.2 ustawy o ewidencji
ludności z dnia 24 września 2010r. (Dz.U. 2019r. poz. 1397),
- Rozporządzenie parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/1191 z dnia 6 lipca 2016 r. w sprawie
promowania swobodnego przepływu obywateli poprzez uproszczenie wymogów
dotyczących przedkładania określonych dokumentów urzędowych w Unii
Europejskiej i zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1024/2012;
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Spraw Obywatelskich
Numer pokoju: 9
e-mail: um.ujazd@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 22
Wyświetlony: 9143
Dodany 03.04.2020 10:48:17 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Michał Goździk
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 28.02.2023 14:41:02 przez Michał Goździk
Historia zmian [2]