Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
- wniosek
- do pobrania w załączniku lub w pok.9
- dowód
osobisty lub paszport (do wglądu)
- dowód
dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających
obowiązek uiszczenia tej opłaty
- dokumenty
potwierdzające interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów
(okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym, np.
zobowiązanie sądu do przedstawienia adresu i dołączenie jego kserokopii do
podania)
Inne
informacje:
Jeżeli
wnioskodawca nie posiada interesu prawnego może ubiegać się o udostępnienie
danych jeżeli wykaże interes faktyczny w ich otrzymaniu pod warunkiem
uzyskania pisemnej zgody osób, których dane dotyczą istnieje możliwość
złożenia wniosku.
Odpowiedź na
wniosek, którą można odebrać osobiście w pok. 9 lub może zostać
doręczona za pośrednictwem poczty (zgodnie z życzeniem wnioskodawcy)
Opłaty:
- 31
zł opłaty za dane jednostkowe, tj. informacje dotyczące jednej osoby lub
imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem, w
formie wpłaty w kasie Urzędu na podstawie dyspozycji wystawionej przez
pracownika referatu przy przyjęciu wniosku lub na konto Urzędu Miasta Ujazdu,
numer konta bankowego:
13 9291 0001
0170 4068 2000 0030 - bez opłat - osoby, jednostki organizacyjne i
podmioty zwolnione z opłaty na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Bez
zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 20 dni od dnia otrzymania
wniosku.
Sposób odwołania:
W przypadku
odmowy udostępnienia danych osobowych przysługuje odwołanie do Wojewody
Łódzkiego za pośrednictwem Burmistrza Ujazdu w terminie 14 dni od daty
doręczenia decyzji odmownej.
Podstawa
prawna:
- art.46
ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.).
- rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE z 2016r., L
119/1)
- rozporządzenie
Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie
danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz.U. z 2017r., poz.
2482)
- ustawa
z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.).
- rozporządzenie
Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie określenia wzorów
wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz
trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu
faktycznego (Dz.U. z 2018r. poz. 2523)
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Spraw Obywatelskich
Nazwa stanowiska:
Numer pokoju: 9
e-mail: um.ujazd@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 22
Załączniki:
1. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL - PDF, 789 KB
2. Klauzula informacyjna dot.przetwarzania danych osobowych
Wyświetlony: 11227
Dodany 27.06.2019 08:17:24 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Michał Goździk
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 28.02.2023 14:26:08 przez Michał Goździk
Historia zmian [10]