ODROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI, UMORZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Wymagane dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
1. Pisemny wniosek podpisany przez wnioskodawcę lub
pełnomocnika zawierający następujące elementy:
- rodzaj ulgi:
- odroczenia terminu
płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z
tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami,
- rozłożenia na raty
zaległości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z odsetkami,
- umorzenia w
całości lub w części zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi wraz z odsetkami
- okres i wysokość zobowiązania,
- uzasadnienie ważnego interesu podatnika.
2. Załączniki:
- Dokumenty potwierdzające dochód podatnika (np. zaświadczenie
o wysokości wynagrodzenia, odcinek emerytury, renty, wysokość świadczeń z
Opieki Społecznej i PUP, zaświadczenie o zarejestrowaniu jako osoba
bezrobotna).
- Informacja o stanie majątkowym podatnika będącego osobą
fizyczną.
- Zaświadczenie o dochodach członków rodziny pozostających
we wspólnym gospodarstwie domowym.
- Rachunki potwierdzające miesięczne koszty utrzymania domu,
mieszkania (np. rachunki za energię elektryczną, gaz, wodę, telefon, czynsz
itp.).
- W przypadku pożyczek, kredytów (ksero umowy lub odcinek
wpłaty za ostatni m-c).
- W przypadku poważnego leczenia (zaświadczenia ze szpitala,
kopie rachunków za leki, itp.).
- W przypadku posiadania dzieci dokumenty potwierdzające
opłaty za studia, szkołę (kopie rachunków, dowodów zapłaty za studia, szkołę,
przedszkole).
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Gminy w Ujeździe, Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, w
godzinach pracy Urzędu:
- Sekretariat (pokój Nr 1)
- Referat Planowania
Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej (pokój Nr 15)
Opłaty:
17 zł - za
dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca,
a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od
dnia wszczęcia postępowania.
Sposób odwołania:
Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od dnia
doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Tryb. za
pośrednictwem Wójta Gminy Ujazd, który wydał decyzję.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 29
sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 800 z późn.
zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Ochrony Środowiska i Klimatu
Nazwa stanowiska: Inspektor ds. utrzymania czystości i porządku
Numer pokoju: pok. 7, ul. Kościelna 24
e-mail: a.zimnicki@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 719 23 79
Załączniki:
1. Informacja o stanie majątkowym podatnika będącego osobą fizyczną
Wyświetlony: 5411
Dodany 02.05.2019 15:09:29 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 18.09.2024 15:06:34 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [3]