Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
WPIS DO
REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wpis do rejestru składa
się w systemie elektronicznym na portalu http://empatia.mpips.gov.pl na
formularzu RKZ-1 pn. Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
lub wykazu dziennych opiekunów .
W celu uzyskania dostępu do w. w.
systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
2. Kto może wystąpić z
wnioskiem/zainicjować sprawę:
-
jednostki samorządu terytorialnego oraz instytucje publiczne;
-
osoby fizyczne;
-
osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości
prawnej.
Uwagi:
Obligatoryjne wymogi dla lokalu, w
którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy:
decyzja Komendanta Państwowej Straży
Pożarnej w Tomaszowie Mazowieckim
potwierdzająca spełnienie wymagań przeciwpożarowych; decyzja Państwowego
Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Tomaszowie Mazowieckim, potwierdzająca
spełnienie wymagań sanitarno- lokalowych.
decyzja Komendanta Państwowej Straży
Pożarnej w Tomaszowie Mazowieckim potwierdzająca spełnienie wymagań
przeciwpożarowych; pozytywna opinia Wójta Gminy Ujazd, określająca w
szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym.
Wydanie decyzji PPIS/ opinii Wójta
Gminy Ujazd następuje po zakończeniu robót budowlanych i uzyskaniu decyzji o
pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego lub dokonaniu zawiadomienia o
zakończeniu budowy, wobec którego organ nadzoru budowlanego w terminie nie
wniósł sprzeciwu.
3. Prowadzenie żłobka lub klubu
dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca
2018 roku Prawo przedsiębiorców ( Dz. U. z 2018 r. poz. 646 z późn.
zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
4. Rejestr żłóbków i klubów
dziecięcych, funkcjonujących na terenie
Gminy Ujazd prowadzi Wójt Gminy Ujazd i publikuje go w Biuletynie Informacji
Publicznej Gminy Ujazd http://www.bip.ug.ujazd.com.pl
Po potwierdzeniu spełnienia warunków
wymaganych do dokonania wpisu do rejestru Wójt Gminy Ujazd wydaje
zaświadczenie o wpisie podmiotu do rejestru.
5.Wójt Gminy Ujazd odmawia dokonania
wpisu do rejestru w przypadku, gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia
żłobka lub klubu dziecięcego
- wydano prawomocne orzeczenia zakazujące przedsiębiorcy wykonywania
działalności gospodarczej objętej wpisem.
6. Odmowa wpisu do rejestru oraz
wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.
Opłaty:
Opłata
za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych -zgodnie z Uchwałą Rady
Gminy Ujazd.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Wpis
do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w ciągu 7 dni od dnia złożenia kompletnej
dokumentacji.
Sposób odwołania:
Od
decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub o wykreśleniu wpisu z rejestru
żłobków lub klubów dziecięcych można wnieść odwołanie do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem
organu , który wydał decyzję.
Podstawa
prawna:
1. Rozporządzenie Ministra
Pracy i Polityki Społecznej w sprawie
wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełnić lokal w którym ma być
prowadzony żłobek lub klub dziecięcy. ( Dz.U. z 2019 r. poz. 72)
2. Rozporządzenie
Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie standardów opieki sprawowanej nad
dziećmi w wieku do lat 3 (t. j. Dz.U. z 2023 r poz.2121)
3. Ustawa
o opiece nad dziećmi do lat 3 (t. j. Dz.U. z 2024 roku poz. 338)
1 Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Biuro Ochrony Środowiska i Klimatu ul. Kościelna 24
Nazwa stanowiska: Podinspektor
ds. działalności gospodarczej i rolnictwa
Numer pokoju: 7
e-mail: j.stanczyk@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44
7192379
Wyświetlony: 6339
Dodany 25.04.2019 09:00:44 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Rafał Chwaliński
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 16.01.2025 12:36:00 przez Rafał Chwaliński
Historia zmian [5]