DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Wymagane dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
- Zgodnie z art. 6m
ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta deklarację o wysokości
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia
zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na
danej nieruchomości odpadów komunalnych.
- Przez właścicieli
nieruchomości, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4 w/w ustawy rozumie się także
współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby
posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty
władające nieruchomością
- W przypadku zmiany
danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych
powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest obowiązany
złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za
gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za
miesiąc, w którym nastąpiła
zmiana.
- Druk deklaracji
można pobrać w wersji elektronicznej lub w pokoju nr 15.
- Wypełnioną i
podpisaną deklarację można przesłać pocztą lub złożyć osobiście w Urzędzie
Gminy.
- Zgodnie z
art. 6o.
ust. 1. cytowanej ustawy w razie
niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji
wójt określa w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę
gminy metody, a w przypadku ich braku - uzasadnione szacunki, w tym w przypadku
nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów
komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Miejsce złożenia wniosku:
- Urząd Gminy w
Ujeździe, Plac Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, w godzinach pracy Urzędu:
- Sekretariat (pokój Nr 1)
- Referat Planowania
Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej (pokój Nr 15)
- za pośrednictwem
operatora pocztowego
Opłaty:
17 zł - za
dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Nie dotyczy
Sposób odwołania:
W przypadku
wydania decyzji określającej wysokość zobowiązania za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, właścicielowi nieruchomości lub zarządcy przysługuje prawo
wniesienia odwołania w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie
Trybunalskim, za pośrednictwem Wójta Gminy Ujazd.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. -
Ordynacja podatkowa
- Uchwała Rady Gminy Ujazd Nr XIX/167/19 z
dnia 27 grudnia 2019r. o zmianie uchwały
w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości,
na których zamieszkują mieszkańcy,
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Ochrony Środowiska i Klimatu
Nazwa stanowiska: Inspektor ds. utrzymania czystości i porządku
Numer pokoju: pok. 7, ul. Kościelna 24,
e-mail: a.zimnicki@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 447192379
Załączniki:
1. Druk deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi - WORD
Wyświetlony: 11222
Dodany 19.04.2019 12:04:49 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 18.09.2024 15:03:57 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [8]