UZYSKANIE DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
Wymagane dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
1. W przypadku
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko – raport
o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku
gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art.
69 – kartę informacyjną przedsięwzięcia ( odpowiednio w 3 lub 4
egzemplarzach) wraz z zapisem w formie elektronicznej na
informatycznym nośniku danych);
2. W przypadku
przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko –
karta informacyjna przedsięwzięcia (odpowiednio w 3 lub 4 egzemplarzach wraz
z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku
danych);
3. Poświadczoną
przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren,
na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany
obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem
ust. 1a i 1b;
- 1 egzemplarz ( a w przypadku większego formatu
niż A3 – odpowiednio w 3 lub 4 egzemplarzach);
4. Mapę
w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych
z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane
przedsięwzięcie oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który
będzie oddziaływać przedsięwzięcie wraz z zapisem mapy w formie
elektronicznej;
5. W przypadku
przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa
w art. 72 ust. 1 pkt 4–5, prowadzonych w granicach
przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz
przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy
budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę
sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe
przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz
obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
6. Wypis
z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję
gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania,
zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały
ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz
adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie
realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie
oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem ust. 1 a-1c.
7. W przypadku
przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1
pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych
polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane
są do realizacji.
8. Analizę
kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy
z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2018r. poz.
755 z poźn.zm.).
9. Dowód
uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Gminy w Ujeździe, Plac
Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, w godzinach pracy Urzędu:
- Kancelaria Urzędu Gminy w Ujeździe lub za pośrednictwem operatora pocztowego
Opłaty:
- 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
-
17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie
pełnomocnictwa lub prokury.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Decyzja administracyjna zostanie wydana po zakończeniu procedury
określonej w ustawie
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (wraz
z odpowiednim zastosowaniem przepisu art. 35 § 5 i art. 36 Kodeksu
postępowania administracyjnego). Postępowanie w zakresie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga opinii od organów ochrony
środowiska określonych w art. 64 ust. 1, a jeżeli jest
przeprowadzana ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko uzgodnień od
organów ochrony środowiska określonymi w art. 77, ust. 1 wyżej
cytowanej ustawy z dnia 3 października 2008 r., co ma wpływ na termin postępowania
administracyjnego.
Sposób odwołania:
Odwołanie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, za
pośrednictwem Wójta Gminy Ujazd.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 3
października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko. (Dz.U z 2018, poz. 2081
ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 09 listopada 2010r.
w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
(Dz.U. z 2016, poz. 71)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
(t. j. Dz. U. 2018r. poz. 2096, ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z
2018r. poz. 1044, ze zm.)
Miejsce
załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Ochrony Środowiska i Klimatu
Nazwa
stanowiska: Kierownik Referatu
Numer
pokoju: 17
e-mail: r.chwalinski@ujazd.com.pl
Numer
telefonu: 44 719 21 29 wew. 36
Załączniki:
1. Wniosek o wydanie/zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia - WORD
Wyświetlony: 8505
Dodany 25.03.2019 14:51:02 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 24.03.2022 13:00:17 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [5]