ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO NA CELE NIEZWIĄZANE Z BUDOWĄ, PRZEBUDOWĄ, REMONTEM, UTRZYMANIEM I OCHRONĄ DRÓG WEWNĘTRZNYCH
Wymagane dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
1) Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego - DOCX
2) Załączniki:
- szczegółowy
plan sytuacji w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem
wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku
umieszczenia reklamy - z podaniem jej wymiarów;
-
zatwierdzony
projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy
lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w
istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
-
ogólny plan
orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka
pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest
wymagany projekt organizacji ruchu (w przypadku prowadzenia robót);
- oświadczenie
o (w zależności od prowadzonej inwestycji):
a) posiadaniu
ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub
b) zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu
organowi administracji architektoniczno-budowlanej, lub
c) zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych,
wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, dla
których sporządzono plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub
mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
-
harmonogram
robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego
prowadzenia robót;
- pełnomocnictwo
z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Gminy w Ujeździe w
godzinach pracy.
Opłaty:
- Zgodnie z Zarządzeniem Nr 55/2015 Wójta Gminy Ujazd z dnia
15 maja 2015 r. o zmianie Zarządzenia Nr 246/22/10 Wójta Gminy Ujazd z dnia 29
marca 2010 r. w sprawie zasad zajmowania pasa drogowego ogólnodostępnych dróg
wewnętrznych.
- Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na cele
niezwiązane z budowa, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg jest
zwolnione z opłaty skarbowej (podstawa prawna: Część III pkt. 44 załącznika do
ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, (t.j. Dz. U. z 2018 r.
poz. 1044 z późn. zm.)
Za zajęcie pasa drogowego ogólnodostępnych dróg
wewnętrznych w celu prowadzenia robót w
pasie drogowym obowiązują stawki:
1) Za każdy
dzień zajęcia 1,0 m2 powierzchni ciągów pieszych i chodników stawka wynosi –
0,80 zł;
2) Za każdy dzień zajęcia 1,0 m2 pozostałych
elementów pasa drogowego stawka wynosi – 0,40 zł;
3) Za każdy dzień zajęcia do 50 % szerokości
jezdni stawka wynosi - 2,00 zł za 1,0 m2
zajęcia;
4) Za każdy dzień zajęcia powyżej 50 %
szerokości jezdni stawka wynosi - 5,00
zł za 1,0 m2 zajęcia;
Za umieszczenie w pasie drogowym ogólnodostępnych dróg
wewnętrznych urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami
zarządzania drogami lub potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego obowiązują
roczne stawki za 1,0 m2 powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy
urządzenia:
1) Na drogowym obiekcie inżynierskim stawka
wynosi – 40,00 zł;
2) W pasie drogowym na obszarze zabudowanym
stawka wynosi – 15,00 zł;
3) W pasie drogowym na obszarze niezabudowanym
stawka wynosi – 8,00 zł.
Za umieszczenie w pasie drogowym ogólnodostępnych dróg
wewnętrznych obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania
drogami lub potrzebami ruchu drogowego (w tym obiektów handlowych), które za
każdy dzień za 1,0 m2 powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy
obiektu budowlanego stawka wynosi – 0,50 zł;
Za umieszczenie w pasie drogowym ogólnodostępnych dróg
wewnętrznych reklam stawka wynosi – 0,50 zł za każdy dzień za 1,0 m2
powierzchni reklamy;
Za zajęcie pasa drogowym ogólnodostępnych dróg wewnętrznych
na prawach wyłączności w celach innych niż w/w stawka wynosi – 1,00 zł za 1,0
m2 zajętego pasa drogowego.
Każdą w/w stawkę zwiększa się o podatek VAT, ustalony
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Pełnomocnictwo -
opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem
pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub
gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie
skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia
postępowania.
Sposób odwołania:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Piotrkowie Tryb. za pośrednictwem Wójta Gminy Ujazd, Pl.
Kościuszki 6, 97 – 225 Ujazd, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j.
Dz. U. z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.)
- Zarządzenie Nr 55/2015 Wójta Gminy Ujazd z dnia 15 maja 2015
r. o zmianie Zarządzenia Nr 246/22/10 Wójta Gminy Ujazd z dnia 29 marca 2010 r.
w sprawie zasad zajmowania pasa drogowego ogólnodostępnych dróg wewnętrznych.
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa stanowiska: Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej
Numer pokoju: 14
e-mail:
Numer telefonu: 44 719 21 29 wew.28
Załączniki:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego - DOCX
Wyświetlony: 10982
Dodany 25.03.2019 11:39:35 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 22.03.2022 13:10:20 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [8]