Rejestracja zgonu
Sporządzenie aktu zgonu
Zgon osoby
należy zgłosić najpóźniej wciągu 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu, jeżeli
zgon nastąpi na skutek choroby zakaźnej zgłoszenia należy dokonać w ciągu 24
godzin od zgonu.
- Zgon zgłasza osobiście osoba bliska zmarłemu.
- Do sporządzenia aktu zgonu lekarz wydaje kartę zgonu, którą należy przedstawić wraz z dowodem osobistym osoby zmarłej ( paszport w przypadku cudzoziemca). Osoba zgłaszająca zgon musi okazać swój dowód osobisty.
- Zgłoszenie zgonu dokumentuje się w formie protokołu, który podpisuje osoba zgłaszająca oraz kierownik Urzędu Stanu Cywilnego. W rejestrze stanu cywilnego sporządzony zostaje akt zgonu.
- Na potwierdzenie zarejestrowania zgonu, wydawany jest jeden odpis skrócony aktu zgonu, który nie podlega opłacie skarbowej.
Opłaty:
Opłata
skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłaty
skarbowej.
Wpłata z
tytułu opłaty skarbowej można dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Ujazd.
Numer
konta bankowego: 13 9291 0001 0170 4068 2000 0030 lub kasie Urzędu.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Niezwłocznie.
Zgłoszenie zgonu osoby zmarłej należy zgłosić do Urzędu Stanu Cywilnego właściwego ze względu
na miejsce zdarzenia.
Sposób odwołania:
Nie dotyczy.
Podstawa
prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. –
Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1681
z późn. zm.). - Ustawa z dnia 1 stycznia 1959
r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1947
z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Urząd Stanu Cywilnego
Numer pokoju: 9
e-mail: um.ujazd@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 22
Załączniki:
Klauzula informacyjna - PDF, 485KB
Wyświetlony: 8180
Dodany 18.03.2019 13:11:19 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Michał Goździk
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 28.02.2023 15:10:31 przez Michał Goździk
Historia zmian [7]