Sprostowanie aktu stanu cywilnego
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
- Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego
- Dokument stanowiący podstawę do sprostowania określony przez ustawę z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1378 z późn. zm.)
- Dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy.
Opłaty:
39,00 zł - odpis zupełny aktu stanu
cywilnego po sprostowaniu aktu
Wpłata z tytułu opłaty skarbowej można
dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ujeździe
(numer konta bankowego: 37 8985 0004 0060 0609 3910 0015) lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje
Kierownik Urzędu Stanu cywilnego w formie czynności materialno-technicznej,
na podstawie wniosku złożonego przez stronę lub osobę uprawnioną do złożenia
wniosku. Po sprostowaniu aktu stanu cywilnego wydaje się odpis zupełny.
Sposób odwołania:
Odwołanie
służy do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu
Cywilnego w Ujeździe.
Podstawa
prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego
(t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1378 z późn. zm.)
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Stanu Cywilnego
Nazwa komórki organizacyjnej: Biuro Spraw Obywatelskich i Bezpieczeństwa
Nazwa stanowiska:
Numer pokoju: 9
e-mail: j.krawul@ujazd.com.pl, h.szymczyk@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 22
Klauzula informacyjna - PDF, 485 KB
Wyświetlony: 10425
Dodany 18.03.2019 13:07:57 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Aleksandra Ziajka
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 25.04.2025 12:01:47 przez Aleksandra Ziajka
Historia zmian [7]