Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
- Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego
złożony przez osobę uprawnioną (określenie jakie dane mają zostać uzupełnione).
- Wskazanie dokumentu oraz dokumentu na
podstawie którego ma być dokonane uzupełnienie.
- Jeżeli uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma
zostać wykonane na podstawie zagranicznego aktu stanu cywilnego do wniosku
należy załączyć oryginał tego dokumentu wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Jeżeli uzupełnienie aktów stanu cywilnego
ma zostać wykonane na podstawie materiałów archiwalnych należy załączyć
uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną przez właściwe organ
reprodukcję tych materiałów.
- Ważny dokument tożsamości przy składaniu
wniosku.
Opłaty:
39,00 zł -
odpis zupełny aktu stanu cywilnego po uzupełnienie aktu
Wpłata z
tytułu opłaty skarbowej można dokonać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Ujazd
( numer
konta bankowego: 13 9291 0001 0170 4068 2000 0030 ) lub bezpośrednio w kasie
Urzędu.
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Z wnioskiem
o uzupełnienie aktu stanu cywilnego może wystąpić osoba uprawniona tj.: osoba,
której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciel ustawowy, osoba mająca w tym
interes prawny, prokurator. Wniosek składa się do kierownika urzędu stanu
cywilnego, który sporządził dany akt. Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego,
można złożyć również do kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził
dany akt stanu cywilnego za pośrednictwem polskiego konsula. Uzupełnienie aktu
stanu cywilnego, dokonuje się na podstawie innych aktów stanu cywilnego jeżeli
stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej
wstępnych. Jeżeli podstawą uzupełnienia ma być zagraniczny dokumentu stanu
cywilnego, który stwierdza zdarzenie wcześniejsze , dotyczy tej samej osoby do
wniosku o uzupełnienie konieczne jest załączenie oryginału tego dokumentu wraz
z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. W przypadku gdy uzupełnienie
aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych należy
załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną przez właściwe
organ reprodukcję tych materiałów. Uzupełnienie aktu stanu cywilnego następuje
w formie czynności materialno – technicznej.
Sposób odwołania:
Od decyzji
odmownej, wydanej przez kierownika urzędu stanu cywilnego w Ujeździe,
przysługuje odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem tut. urzędu w
terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Podstawa
prawna:
- Ustawa z dnia Ustawa z dnia 28 listopada
2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2016r. poz. 2064 jt.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016 r.,
poz. 1827 jt.).
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2015 roku Prawo konsularne (Dz.U. z 2017 r.,
poz. 1545 jt.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Spraw Obywatelskich
Nazwa stanowiska:
Numer pokoju: 9
e-mail: j.krawul@ujazd.com.pl, h.szymczyk@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 22
Klauzula informacyjna - pdf, 485KB
Wyświetlony: 8176
Dodany 18.03.2019 12:48:00 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 26.05.2022 14:16:19 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [4]