Wniosek o udzielenie ulgi podatkowej w zakresie umarzania zaległości podatkowej, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności zobowiązań podatkowych
Wymagane
dokumenty oraz miejsce ich złożenia:
1. Wniosek wg określonego wzoru - docx, 20,4 KB
2. Informacja o stanie majątkowym podatnika będącego osobą fizyczną - docx, 15,7KB
3. Szczegółowe udokumentowanie motywów
powołanych we wniosku,
4. Dokumenty potwierdzające dochód podatnika
(np. zaświadczenie o wys. wynagrodzenia, odcinek
emerytury, renty, wysokość świadczeń
z Opieki Społecznej i PUP,
zaświadczenie o
zarejestrowaniu jako osoba
bezrobotna),
5. Rachunki potwierdzające miesięczne koszty
utrzymania domu, mieszkania (np. rachunki za prąd, gaz, wodę, telefon,
Internet, wywóz śmieci, czynsz itp.)
6. W przypadku pożyczek, kredytów (ksero
umowy lub odcinek wpłaty za ostatni m-c),
7. W przypadku poważnego leczenia
(zaświadczenia ze szpitala, paragony z apteki itp.)
8. W przypadku posiadania dzieci opłaty za
studia, szkołę,
9. W przypadku osób prawnych i osób
fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć sprawozdania z
przychodów, sprawozdania z planu finansowego, rachunek zysków i strat,
bilanse, zeznania CIT-8 i inne sprawozdania finansowe z roku bieżącego i 2
poprzednich lat, zaświadczenia z urzędu skarbowego o zaległościach, dokumenty
świadczące o wielkości sprzedaży, o pakiecie otrzymanych zleceń na wykonanie
robót bądź usług,
10. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - docx, 35,6KB lub formularz informacji przedstawianych przez
wnioskodawcę ( dot. pomocy de minimis w rolnictwie),
11. Kopie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej
z 3 ostatnich lat budżetowych bądź oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy
publicznej z 3 ostatnich lat.
12. Sekretariat pokój nr 1, RPO pokój nr 16.
Opłaty:
Brak opłat
Termin załatwienia sprawy przez Urząd:
Załatwienie
sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić
bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy
szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia
wszczęcia postępowania, chyba że przepisy niniejszej ustawy stanowią inaczej.
Sposób odwołania:
Odwołanie
od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Tryb. za pośrednictwem Burmistrza Ujazdu, który wydał decyzję.
Podstawa
prawna:
Art.67a
§ 1ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. –
Ordynacja podatkowa ( t. j. Dz. U. z dnia 2022, poz. 2651 z późn. zm.), na
podstawie której organ podatkowy, na wniosek podatnika, z zastrzeżeniem art. 67b, w
przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem
publicznym, może:
1) odroczyć
termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty;
2) odroczyć
lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek;
3) umorzyć w
całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę
prolongacyjną.
Miejsce załatwienia sprawy:
Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Podatków i Opłat
Nazwa stanowiska: Inspektor
ds. wymiaru podatków i pomocy publicznej
Numer pokoju: 16
e-mail: k.abramczyk@ujazd.com.pl
Numer telefonu: 44 7192129 wew. 38
Wyświetlony: 8671
Dodany 18.03.2019 12:26:33 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 10.05.2023 08:28:42 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [9]