SKARGI I WNIOSKI
Informacja
Burmistrza Ujazdu
o przyjmowaniu skarg i wniosków
Konstytucja
Rzeczypospolitej Polskiej gwarantuje każdemu prawo składania petycji, skarg i wniosków (art. 63 Konstytucji).
Skargę
można złożyć w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą
Tryb
postępowania w sprawach skarg i wniosków reguluje ustawa z dnia 14 czerwca 1960
roku Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002
roku w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5
poz.46).
Przedmiotem
skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań
przez właściwe organy lub przez ich pracowników; naruszenie praworządności lub interesów
skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227
kpa).
Przedmiotem
wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia
praworządność, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności
(art. 241 kpa).
Skargi
i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, pocztą elektroniczną, a
także ustnie do protokołu.
Skargi
i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia
się bez rozpoznania.
Jeżeli
z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić przedmiotu, wzywa się
wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub
uzupełnienia. Nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub
wniosku bez rozpoznania.
Skargi składa się do organów właściwych
do ich rozpatrzenia.
Burmistrz Ujazdu właściwy jest do rozpatrywania m.in. skarg i wniosków:
1) które dotyczą zadań realizowanych
przez Urząd Miejski w Ujeździe;
2) które dotyczą działalności pracowników
Urzędu Miejski w Ujeździe;
Rada Miejska w Ujeździe jest właściwa do
rozpatrywania skarg i wniosków, które dotyczą działalności Burmistrza Ujazdu i
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (z wyjątkiem spraw zleconych z zakresu
administracji rządowej).
Właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków które dotyczą zadań lub
działalności Rady Miejskiej w Ujeździe jest Wojewoda
Łódzki, a w zakresie spraw finansowych Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.
Skargi i wnioski wnoszone pisemnie
dotyczące zadań realizowanych przez Urząd Miejski, działalności pracowników
Urzędu składa się w Kancelarii Urzędu Miejskiego, w pokoju nr 5 na stanowisku ds.
obsługi kancelaryjnej, natomiast skargi i wnioski dotyczące działalności Burmistrza,
Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy składa się bezpośrednio na
stanowisku ds. obsługi Rady Miejskiej w Ujeździe (pokój nr 7 Urzędu Miejskiego) lub w Kancelarii Urzędu Miejskiego, w pokoju nr 5 na stanowisku ds. obsługi kancelaryjnej.
Skargi i wnioski zgłaszane ustnie
przyjmują wszyscy pracownicy Urzędu Miejskiego merytorycznie odpowiedzialni za
załatwienie sprawy, którzy zobowiązani są sporządzić protokół z przyjęcia
skargi oraz na żądanie składającego potwierdzić złożenie skargi lub wniosku.
Korespondencję
do Burmistrza Ujazdu w sprawie skarg i wniosków należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Ujeździe, 97-225 Ujazd, Plac
Kościuszki 6 pocztą elektroniczną:
umujazd@ujazd.com.pl
Korespondencję
do Rady Miejskiej w Ujeździe w sprawie skarg i wniosków należy kierować na adres :
Rada
Miejska w Ujeździe, 97-225 Ujazd, Plac
Kościuszki 6 pocztą elektroniczną: umujazd@ujazd.com.pl
Skarga
powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu
miesiąca. W razie niezałatwienia skargi w terminie, należy zawiadomić
skarżącego, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy
(art. 36 kpa w związku z art. 237 § 4 kpa).
Odpowiedzialnymi
za rozstrzygnięcie skarg i wniosków odpowiedzialni są:
-
za skargi i wnioski kierowane do Rady Miejskiej – Przewodniczący Rady Miejskiej;
- za skargi i wnioski kierowane do
Burmistrza Ujazdu – pracownicy merytorycznie odpowiedzialni za załatwienie sprawy,
przy czym nadzór nad rozstrzygnięciem skarg i wniosków pełni Sekretarz Gminy.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze
sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
O sposobie załatwienia skargi lub
wniosku wnoszącego sprawę (art. 237 kpa). zawiadamia się pisemnie.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia
skargi powinno zawierać:
1) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
2) wskazanie w jaki sposób została załatwiona (pozytywnie, negatywnie lub
wyjaśniająco),
3) podpis z podaniem nazwiska, imienia i stanowiska służbowego osoby
upoważnionej do załatwienia skargi (art. 238 § 1 kpa).
Zawiadomienie o negatywnym załatwieniu
sprawy powinno zawierać dodatkowe uzasadnienie – faktyczne i prawne (art. 238 §
1 kpa).
Informacja
Burmistrza Ujazdu
o przyjmowaniu skarg i wniosków
Interesantów w sprawach skarg i
wniosków przyjmują:
1) Burmistrz Ujazdu – Artur Pawlak
- w każdy wtorek w godz. 14:00-16:00,
a jeżeli wtorek jest dniem urzędowo wolnym od pracy w następnym dniu urzędowania
w godz. 14:00-15:00
2) Przewodniczący Rady Miejskiej w Ujeździe – Tomasz Sobczak
- w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca w godz. 15:30–16:30,
natomiast w przypadku nieobecności Przewodniczącego – interesantów przyjmuje:
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
3) Dyrektor Zakładu Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej - Wojciech Tarnawczyk
- w każdy wtorek w godz. 14:00–16:00,
4) Dyrektor Przedszkola Samorządowego
w Osiedlu Niewiadów - Anna Żak
– w każdy wtorek w godzinach 15:30–16:30,
5) Dyrektor Przedszkola Samorządowego
w Ujeździe – Emilia Małagowska
- codziennie w godz. 8:00–14:00,
6) Dyrektor Szkoły Podstawowej w Osiedlu Niewiadów im. Polskich Olimpijczyków – Jarosław Kaczorowski
– w każdy wtorek w godz. 15:00-16:00 i środę w godz. 7:30-10:00,
7) Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Ujeździe – Krzysztofa Knap-Misztal
– w każdy poniedziałek w godz. 15:00-16:00,
8) Dyrektor Centrum Usług
Wspólnych w Ujeździe – Paulina Goździk
- w każdy wtorek w godz. 14:30-15:30,
9) Dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Ujeździe z siedzibą w Osiedlu
Niewiadów- Michał Adam Pająk
- w każdą środę w godz. 11:00-12:00
10) Dyrektor Miejskiej Biblioteki
Publicznej w Ujeździe - Justyna Joachimiak
- w każdy czwartek w godz. 15:00-16:00,
11) Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Ujeździe – Małgorzata Król
- codziennie w godz. pracy MOPS,
12) Dyrektor Miejskiego Centrum Zdrowia w Ujeździe – Jolanta Łuczka-Nita
– w każdy czwartek w godz. 10:00-11:00,
13) Dyrektor Miejskiego Centrum Sportu w Ujeździe - Bartosz Urbańczyk
- w każdą środę w godz. 12:00–13:00 w Akademii Sportu, Osiedle Niewiadów 42, 97-225 Ujazd
14) Pracownicy merytoryczni Urzędu
Miejskiego w Ujeździe
- w godzinach pracy Urzędu
Zarządzenie Wójta Gminy Ujazd z dnia 19 grudnia 2016 roku
Wyciąg z Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie dotyczącym skarg i wniosków
Wyświetlony: 16252
Dodany 22.02.2019 11:00:35 przez Grzegorz Dratwa
Autor dokumentu Aleksandra Ziajka
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 13.05.2024 14:26:33 przez Aleksandra Ziajka
Historia zmian [18]