Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Ujeździe zobowiązuje się
zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w
sprawie dostępności ma zastosowanie do
Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Ujazd.
Data publikacji strony internetowej: 2019-02-14
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-14
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- na stronie internetowej występują dokumenty niedostępne cyfrowo lub bez dostępnej alternatywy,
- na
stronie internetowej występują dokumenty PDF , które nie są w całości
poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np.
nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji
nawigacyjnych, tytułu itp.),
- nie wszystkie dokumenty do pobrania posiadają informację o jego formacie, rozmiarze i języku,
- strona internetowa nie posiada nagłówków h1,
- nie wszystkie nagłówki zdefiniowano w kodzie strony, w odpowiedniej kolejności,
- na stronie internetowej występują tabele stworzone w inny sposób niż znacznikami tabel,
- na stronie internetowej mogą znajdować się przestarzałe, nieaktualne elementy HTML,
- na stronie internetowej znajdują się nieliczne elementy, których kontrast tła do tekstu nie wynosi 4,5:1,
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację
sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z
niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (tło w kolorze czarnym i litery w
kolorze żółtym);
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
- możliwość pomniejszenia wielkości liter na stronie;
- mapa strony;
- widoczne nagłówki;
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów
klawiaturowych przeglądarki;
- Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak
i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab i Enter).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej
prosimy o kontakt z Sylwią Jaworską, e-mail: s.jaworska@ujazd.com.pl. Kontaktować można się także
dzwoniąc na numer telefonu 44 719 21 29 wew. 25. Tą samą drogą można składać
wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania
zapewnienia dostępności cyfrowej. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem
zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego
cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie
powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę
internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba
żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia
tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie,
nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa,
przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z
żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot
publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku,
gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub
alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć
skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji
mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika
Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Budynek Urzędu Miejskiego w Ujeździe położony przy Placu
Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, jest częściowo dostosowany do potrzeb osób
niepełnosprawnych.
1. Główna siedziba urzędu - Budynek Urzędu Miejskiego w
Ujeździe położony przy Placu Kościuszki 6, 97-225 Ujazd, jest częściowo
dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Budynek wyposażony jest w tablice tyflograficzne z planem
poszczególnych pięter oraz pomieszczeń, tabliczki tyflograficzne z alfabetem
Braille'a z nazwami Referatów, tabliczki z alfabetem Braille'a na poręczach
schodów. Budynek wyposażony jest w system Call - Hear służący do przywołania
pracownika Urzędu oraz System YourWay – Beacon. Obiekt jest przyjaźnie
nastawiony do wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek Urzędu
Miejskiego wyposażony jest w schodołaz.
W pobliżu Urzędu Miejskiego znajdują się wyznaczone,
odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsca parkingowe do osób
niepełnosprawnych.
2. Referat Ochrony Środowiska i Klimatu znajduje się w budynku użyteczności publicznej przy
ul. Kościelnej 24 - Referat znajduje się na parterze budynku. Budynek jest
dostępny dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim. Na parterze mieści się również toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek
wyposażony jest w tablice tyflograficzne z planem poszczególnych pięter oraz
pomieszczeń, tabliczki tyflograficzne z alfabetem Braille'a z nazwami
Referatów, tabliczki z alfabetem Braille'a na poręczach schodów.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw w Urzędzie Miejskim w
Ujeździe mogą skorzystać z usługi tłumacza języka migowego, zgłaszając taką
chęć co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym
i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) usługa
tłumacza migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej
korzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z
dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 z późn.
zm.).
Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy zgłosić w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Ujeździe zamiar skorzystania z tłumacza.
Zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w
urzędzie. Należy wskazać metodę komunikowania się (PJM, SJM lub SKOGN).
Zgłoszenia można dokonać:
- Telefonicznie – za pośrednictwem
osoby trzeciej, pod nr telefonu: 44 719 21 29,
- Wypełniając formularz zgłoszeniowy (docx, 21,2 KB) i przesyłając go mailem na adres:
umujazd@ujazd.com.pl
- Faksem pod nr telefonu: 44 719 21
29 wew. 47 lub listownie na adres: Urząd Miejski w Ujeździe, Pl. Kościuszki 6,
97-225 Ujazd
Wyświetlony: 2529
Dodany 31.03.2023 15:55:17 przez Sylwia Jaworska
Autor dokumentu Sylwia Jaworska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 29.03.2024 11:13:31 przez Sylwia Jaworska
Historia zmian [9]